16 Μαΐου 2012

Η Εύα Μέντες μιλάει για τη νέα της ταινία και τον Ράιαν Γκόσλινγκ

H Λατίνα που ζηλεύουν οι μισές γυναίκες του πλανήτη, σε έναν ρόλο που την αναδεικνύει. Η Εύα Μέντες φτάνει στο Γκρίφιθ Παρκ του Λος Άντζελες όπου έχουμε ραντεβού με τον Χιούγκο, το πολύ τρομακτικό Μαλινουά (το βελγικό λυκόσκυλό της). Υποτίθεται ότι θα τον βγάζαμε μαζί βόλτα αλλά το χειμωνιάτικο ψιλόβροχο άλλαξε λίγο τα σχέδιά μας –ευτυχώς γιατί ο Χιούγκο δεν δείχνει να τα πηγαίνει καλά με τους δημοσιογράφους. «Couchez!» τον διατάζει επιτακτικά και ο Χιούγκο αμέσως ξαπλώνει κάτω. «Ακούγεται τόσο επιτηδευμένο», παραδέχεται η Μέντες, «αλλά έμαθε τις εντολές στα γαλλικά». Ο Σεζάρ Μιλάν, γνωστός και ως γητευτής των σκυλιών, μερικές φορές κάνει dog-sitting στον Χιούγκο. Επίσης ο Χιούγκο φοράει ένα κολάρο ρύθμισης συμπεριφοράς που η Εύα χειρίζεται μέσω ενός βομβητή. Επισημαίνω γεμάτος τρόμο στον εαυτό μου να αποφύγει τις απότομες κινήσεις.


ΑΛΛΑΓΗ ΠΛΕΥΣΗΣ

Η 37χρονη σταρ ανέκαθεν εκνευριζόταν με την προοπτική της αποκάλυψης πολύ προσωπικών δεδομένων προκειμένου να προωθήσει κάποια από τις ταινίες της. Αλλά ακόμα και κάποια τόσο εκρηκτικά όμορφη όσο η Μέντες δεν μπορεί να μεταβάλει την επικρατούσα τάξη πραγμάτων στο Χόλιγουντ. Κι έτσι την έχω μπροστά μου να κρατάει και με τα δυο της χέρια ένα χάρτινο κύπελλο με καφέ καθώς κουβεντιάζουμε για την τελευταία δουλειά της, το Girl in Progress, μια ανεξάρτητη ταινία όπου υποδύεται μια ισπανόφωνη ανύπαντρη μητέρα τόσο απορροφημένη από τον εαυτό της και τη ζωή της που δεν μπορεί να διακρίνει ότι η έφηβη κόρη της μεταμορφώνεται από πρωταθλήτρια του σκακιού σε party girl. «Η Γκρέις είναι σκέτη καταστροφή, τα κάνει όλα μαντάρα, πράγμα που λατρεύω στο ρόλο», σχολιάζει η κουβανικής καταγωγής Εύα. Το Girl in Progress είναι μια αποφασιστική στροφή για την πρωταγωνίστρια, η οποία στα δεκατρία χρόνια της καριέρας της συνήθως παίζει την «άλλη» γυναίκα: είτε την αντροχωρίστρα στο Γυναίκες (2008) είτε την executive που την πέφτει σε παντρεμένο συνάδελφο στο Χθες το βράδυ (2010).


Εκτός από εκπρόσωπος των προϊόντων Pantene και του αρώματος Angel του Mugler, η Μέντες δεν λείπει από καμία hot list ανδρικού περιοδικού, κυρίως λόγω της σύντομης γυμνής εμφάνισής της στο Ημέρα εκπαίδευσης (2001). «Άρπαξα τις ευκαιρίες που ήρθαν στο δρόμο μου και τις εκμεταλλεύτηκα όσο καλύτερα μπορούσα», λέει χωρίς να απολογείται στο ελάχιστο. Τελευταία έχει ερμηνεύσει πιο αιχμηρούς ρόλους, όπως του κοκαϊνομανούς κολ-γκερλ στο Διαφθορά στη Νέα Ορλεάνη (2009), πριν παίξει την αποδιοργανωμένη μητέρα στο Girl in Progress. Και ενώ στην πρώτη σκηνή της ταινίας τη βλέπουμε να χορεύει στην κρεβατοκάμαρά της με τα εσώρουχα, όλη την υπόλοιπη ώρα είναι λιγότερο ελκυστική σαν αδιάφορη, ναρκισσίστρια μητέρα που κάνει τη μία λάθος επιλογή μετά την άλλη κατρακυλώντας προς την καταστροφή. Παραδόξως είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τη Μέντες σχεδόν απωθητική. Είναι το πρώτο, αν και πολύ μικρό, βήμα της μεταμόρφωσης ενός συμβόλου του σεξ σε ηθοποιό αξιώσεων της κλάσης της Τζούλιαν Μουρ και της Ανέτ Μπένινγκ, οι οποίες είναι και τα πρότυπά της. «Όταν ήμουν κοριτσάκι ήμουν σχεδόν ερωτευμένη μαζί τους», παραδέχεται. «Θα σκότωνα για να έχω τη μισή από την καριέρα που έκαναν μετά τα 40 τους χρόνια».

ΣΤΟΝ ΚΥΚΕΩΝΑ ΤΩΝ MEDIA

Η αποστροφή της Μέντες για τον Τύπο είναι ίσως ένα από τα εμπόδια που βρίσκει στο δρόμο της: το κοινό γνωρίζει ελάχιστα για εκείνη και είναι δύσκολο να εκδηλώσει τη λατρεία του για κάποια που δεν επενδύει σε αυτό. Μέχρι πρόσφατα η εμφάνισή της σε εβδομαδιαία περιοδικά ήταν σπάνια και περιοριζόταν στην εκθαμβωτική παρουσία της στο κόκκινο χαλί. Είναι η αγαπημένη πολλών κορυφαίων σχεδιαστών όπως ο Όσκαρ ντε λα Ρέντα και η Στέλα ΜακΚάρτνεϊ και οίκων σαν τον Versace μεταξύ άλλων. Ο Τύπος δεν ασχολήθηκε παρά ελάχιστα με τον οκταετή δεσμό της με τον Περουβιανό σκηνοθέτη Τζορτζ Αουγκούστο όπως και με το χωρισμό τους το 2010. Η ηθοποιός παραδέχεται με χαρά πως διαχειρίζεται τα προσωπικά της ζητήματα στην ιδιωτικότητα του γραφείου του ψυχαναλυτή της και όχι στη δημόσια αρένα των κοσμικών στηλών. «Τα όρια είναι αναγκαία όχι μόνο όταν είναι κάποιος επώνυμος αλλά κυρίως για να είναι υγιής ενήλικας», λέει.


Αλλά από τότε που βγαίνει με τον Ράιαν Γκόσλινγκ, έναν από τους πιο περιζήτητους άνδρες του Χόλιγουντ με τον οποίο γνωρίστηκαν στο σετ του The Place Beyond the Pines –θα προβληθεί μέσα στο 2012–, η Μέντες συγκαταλέγεται στα βασικά θέματα των ταμπλόιντ. Δεν επιβεβαιώνει ότι είναι μαζί αλλά τα πειστήρια είναι άφθονα, όπως και οι φωτογραφίες των δυο τους να ερωτοτροπούν στο Λος Άντζελες και το Παρίσι. Όσο απλοϊκό κι αν ακούγεται για κάποιον που εργάζεται στη βιομηχανία του θεάματος περισσότερο από μία δεκαετία, δεν είναι συνηθισμένη στην έντονη προσοχή που προξένησε το ότι έγιναν ζευγάρι. «Βλέπεις αυτούς τους τύπους να περνούν κόκκινα φανάρια και αλίμονο αν διασχίζει εκείνη την ώρα το δρόμο κανένα παιδί ή σκυλί», λέει για τους αδίστακτους παπαράτσι. «Αμφιταλαντεύομαι για το τι είναι πιο σωστό, απλά να το αποδεχτώ ή να αγωνιστώ για την ιδιωτικότητά μου. Ως τώρα ζω μια αρκετά ήσυχη ζωή και δεν είμαι μαθημένη σε αυτό». Ετοιμάζομαι να τη ρωτήσω για τον άνδρα που φαντάζεστε και ξαφνικά νιώθω τρόμο απέναντι στο σκύλο και στο τηλεκοντρόλ του κολάρου του που η σταρ κρατάει στο χέρι της. «Πώς είναι να δουλεύεις με τον Γκόσλινγκ», τολμώ να αρθρώσω. «Είναι ο ονειρεμένος συμπρωταγωνιστής», απαντάει χαμογελώντας. «Δεν έχω νιώσει ξανά τόσο δημιουργικά ικανοποιημένη σε ταινία». «Και...;» συνεχίζω. «Σταμάτα», με διακόπτει γελώντας. «Απλά κόφ’ το. Είμαι αμετακίνητη. Νιώθω άβολα να μιλάω γι’ αυτό. Είναι πολύ προσωπικό». «Απλά ήθελα να ξέρω αν ήσουν θαυμάστριά του και πριν από το Pines», επιμένω. «Φυσικά. Είναι καταπληκτικός», και μου χαμογελάει πλατιά σαν να μου λέει «φιλαράκο, από μένα ό,τι έμαθες, έμαθες».


ΠΡΟΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΕΣ

Αντιπαρέρχεται αμέσως ερωτήσεις περί γάμου και μητρότητας. «Είναι τόσο βαρετά θέματα για μένα. Δεν είμαι τέτοιου στιλ κορίτσι». Αλλά έπειτα από μια μακριά παύση αναθεωρεί. «Είμαι προληπτική. Δεν μου αρέσει να μιλάω για πράγματα που θέλω μελλοντικά γιατί νιώθω πως αν αρχίσω να κουβεντιάζω γι’ αυτά δεν θα πραγματοποιηθούν». Αν και αναμφισβήτητα η αυτοπεποίθησή της είναι ευδιάκριτη, όπως φαίνεται και από τα εφαρμοστά ρούχα που φοράει συνήθως στην οθόνη, η Μέντες έχει παλέψει στο παρελθόν με θέματα σιλουέτας. «Δεν έχει σημασία τι έχεις ή πώς δείχνεις και αυτό είναι κάτι που καθένας πρέπει να το δουλέψει μόνος του», δηλώνει. «Συνειδητοποιώ ότι έχω ταυτιστεί με ένα συγκεκριμένο image ευτυχίας και υγείας αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι. Νομίζω ότι είναι σημαντικό να ξέρουν οι γυναίκες ότι έχω κι εγώ τα θέματά μου που μοιάζουν με τα δικά τους. Στα κορίτσια λέω πως αυτό που δεν τους αρέσει σήμερα πάνω τους πιθανώς θα το λατρεύουν στον εαυτό τους αργότερα. Αυτό συνέβη σ’ εμένα. Όταν δέχομαι φιλοφρονήσεις για πράγματα που μισούσα στα 13 μου, όπως τα λίγο πεταχτά δόντια μου και η ελιά μου, συνειδητοποιώ ότι οι ατέλειές μας είναι ο λόγος που αρέσουμε στους άλλους».

Διακωμωδώντας την κορυφαία θέση της στο στερέωμα με τις σεξοβόμβες και το ότι η φράση Eva Mendes Sex Tape ήταν υπ’ αριθμόν ένα θέμα στη μηχανή αναζήτησης του google, εκείνη μαγνητοσκόπησε τη δική της εκδοχή ταινίας σεξ με τον ίδιο τίτλο για το funnyordie.com. Εκεί αναφέρθηκε σε χάρτινες, μονωτικές και κάθε είδους αυτοκόλλητες ταινίες. Το βίντεό της έχει ως την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές περισσότερα από 12 εκατομμύρια χτυπήματα. Τα Χριστούγεννα που πέρασαν έκανε κάτι παρόμοιο, αυτήν τη φορά μαζί με τον Γκόσλινγκ, όπου το ζεύγος εμφανίζεται μαζί στο κρεβάτι (καμία σχέση με ό,τι μπορεί να φαντάζεστε). Και ενώ τελικά μπορεί να μη νιώσει ποτέ άνετα ευρισκόμενη στο επίκεντρο της προσοχής –με όποιες θυσίες και αδιακρισία συνεπάγεται αυτό– η Μέντες είναι πρόθυμη να κάνει μια προσπάθεια. Με την προϋπόθεση ότι έχει θέσει τους όρους της. «Τα θέλω όλα –και τον Παράδεισο και την Κόλαση. Είμαι ο τύπος του ανθρώπου που αφήνεται στο ρεύμα της ζωής αλλά φροντίζω τον εαυτό μου. Έχω τον έλεγχο όσων κάνω κι έτσι θέλω να ζήσω».



marieclaire.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου